انهدام باند بزرگ قاچاق مواد مخدر و دستگیری اشرار در تهران

به گزارش ایرنا از پلیس تهران، حسین باباپور روز چهارشنبه گفت: بدنبال انجام اقدامات پیچیده پلیسی و اطلاعاتی باند بزرگ قاچاق مواد مخدر به سرکردگی یکی از قاچاقچیان سابقه دار و حرفه ای شناسایی و پرونده ای در این رابطه تشکیل و تیمی از ماموران پایگاه های دوم، سوم و عملیات ویژه این پلیس رسیدگی به موضوع را به عهده گرفتند.

به گزارش ایرنا از پلیس تهران، حسین باباپور روز چهارشنبه گفت: بدنبال انجام اقدامات پیچیده پلیسی و اطلاعاتی باند بزرگ قاچاق مواد مخدر به سرکردگی یکی از قاچاقچیان سابقه دار و حرفه ای شناسایی و پرونده ای در این رابطه تشکیل و تیمی از ماموران پایگاه های دوم، سوم و عملیات ویژه این پلیس رسیدگی به موضوع را به عهده گرفتند.

وی افزود: بدنبال این موضوع با رصد دقیق فعالیت مجرمانه متهمان مشخص شد نامبردگان ضمن اجاره یک باب منزل مسکونی اقدام به قاچاق و سپس توزیع مواد روانگردان می کنند.

وی ادامه داد: با تجمیع اطلاعات بدست آمده ماموران ضمن بکارگیری شیوه های نوین پلیسی موفق به شناسایی هر چهار عضو باند مذکور شده و پس از هماهنگی با مقام قضایی عملیات دستگیری متهمان را آغاز کردند.

سرهنگ باباپور اضافه کرد: ماموران در عملیاتی ضربتی و غافلگیرانه با رعایت تمامی موازین شرعی و قانونی به محل فعالیت متهمان ورود کرده و ضمن دستگیری متهمان در بازرسی از محل موفق به کشف 68 کیلو و 200 گرم مواد روانگردان از نوع «گل» شدند.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی تهران بزرگ یادآور شد: متهمان پس از دستگیری به همراه مواد مکشوفه به مقر پلیس منتقل و ضمن انجام تحقیقات تکمیلی جهت سیر مراحل قانونی به مقام قضایی ارجاع شدند.

دستگیری شرور سابقه دار خیابان جمهوری تهران

معاون اجتماعی سازمان اطلاعات پلیس پایتخت از دستگیری یک نفر از اراذل و اوباش به اتهام چندین درگیری در خیابان جمهوری تهران خبر داد.

سرهنگ اکبر موسوی افزود: بدنبال اعلام مرکز فوریت های پلیسی 110 مبنی بر درگیری در محدوده خیابان جمهوری، بلافاصله ماموران انتظامی به محل اعزام و مشخص شد؛ فردی که به دفعات مختلف در این خیابان اقدام به شرارت دارد در این مرحله نیز با شرارت و قدرت نمایی قبل از حضور پلیس از محل گریخته است.

وی تاکید کرد: بررسی های اطلاعاتی پلیس آغاز شد و پس از یکسری اقدامات تخصصی، ماموران موفق به شناسایی مخفیگاه متهم در همان محدوده خیابان جمهوری تهران شده و طی عملیاتی ضربتی او را دستگیر کردند.

سرهنگ موسوی با بیان اینکه انگیزه متهم در حال بررسی است، گفت: متهم پس از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.


دستگیری چهار نفر اراذل و اوباش در چیتگر

سرکلانتر دوم پلیس پیشگیری پایتخت هم از دستگیری چهار نفر از اراذل و اوباش که در چیتگر اقدام به قدرت نمایی و درگیری کرده بودند، خبر داد.

سرهنگ محمد افشار گفت: طی تماس تلفنی یکی از شهروندان مبنی بر قدرت نمایی و درگیری مسلحانه توسط اراذل و اوباش سابقه دار در محدوده چیتگر، بلافاصله تیمی از ماموران کلانتری 181 چیتگر به نشانی اعلامی اعزام شدند.

سرکلانتر دوم پلیس پیشگیری پایتخت ادامه داد: متهمان با مشاهده ماموران پلیس به سرعت از محل متواری شدند ولی با هوشیاری عوامل پلیس هر چهار متهم دستگیر و زمینگیر شدند.

وی افزود: متهمان که پنج قبضه سلاح سرد نیز از آنها کشف شد و به کلانتری منتقل شدند و تاکنون 3 نفر از شهروندان به کلانتری مراجعه و از رفتار مجرمانه متهمان، شکایت کرده اند.

سرهنگ افشار با اشاره به اینکه امنیت شهروندان خط قرمز پلیس است و با مخلان نظم و امنیت به جد برخورد می شود، تاکید کرد: متهمان برای تحقیقات بیشتر و کشف جرائم احتمالی به مقام قضایی معرفی شدند.

سرکلانتر دوم پلیس پیشگیری پایتخت به شهروندان توصیه کرد: در صورت مشاهده هرگونه اقدام مجرمانه که موجب برهم زدن نظم عمومی می شود بلافاصله با سامانه 110 پلیس تماس بگیرند تا پلیس با این افراد در محل برخورد قاطع را انجام دهد.

توقیف محموله پوشاک قاچاق در بازار تهران

رییس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ نیز از کشف 900 ثوب پوشاک قاچاق به ارزش 10 میلیارد ریال در عملیات مأموران انتظامی این پلیس خبر داد.

سرهنگ کارآگاه مهدی افشار گفت: در راستای طرح مقابله با قاچاق کالا و ارز، ماموران امنیت اقتصادی تهران، حین گشت زنی در یکی از خیابان های منتهی به بازار تهران به یک دستگاه وانت مزدا مشکوک و جهت بررسی آن را متوقف کردند.

وی ادامه داد: ماموران ضمن هماهنگی با مرجع قضایی در بازرسی از این خودرو 900 ثوب پوشاک خارجی قاچاق، فاقد هرگونه مدارک قانونی و معتبر گمرکی کشف کردند.

سرهنگ افشاری با اشاره به این که کارشناسان ارزش کالاهای قاچاق کشف شده را 10 میلیارد ریال برآورد کردند، افزود: در این رابطه یک راننده متخلف دستگیر و با تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضایی تحویل داده شد.

کشف 160 میلیاردی ابزار آلات قاچاق در جنوب تهران

وی در خبر دیگری از کشف بیش از 60 هزارقلم ابزار آلات قاچاق به ارزش 160 میلیارد ریال خبرداد.

سرهنگ افشار افزود: با اقدامات پلیسی و رصدهای اطلاعاتی مشخص شد که مالک یک انبار کالا در محدوده خیابان فداییان اسلام با استفاده از خودروهای شوتی مقادیر فراوانی کالای خارجی از طریق مبادی غیر مجاز در انبار کالا دپو کرده است.

وی گفت: با شناسایی دقیق محل انبار کالا و شناسایی هویت مالک آن در تحقیقات پلیسی مشخص شد مالک انبار کالا تعدادی ابزار آلات جارخی در انبار کالا دپو کرده است.

این مقام انتظامی به بازدید از انبار کالا با هماهنگی مقام قضایی اشاره کرد و یادآور شد: با تحقیقات پلیسی مشخص شد که اقلام دپو شده فاقد مجوزهای قانونی و بارنامه است.

سرهنگ افشاری تاکید کرد: در این عملیات پلیسی 49 هزار و 2 قلم ابزار آلات (لوازم جانبی ترازو) و 11 هزار و 108 دستگاه ترازو از این محل کشف شد.

وی بابیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی اموال کشف شده را بیش از 16 میلیارد تومان اعلام کرده اند، یادآور شد: با سرمایه گذاری در ورود و خروج کالای قاچاق و ارز نابودی صنایع کشور را هدف نگیرید.

سرهنگ افشاری از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده هرگونه قاچاق و یا احتکار کالا با شماره تلفن های 02166747343 یا 09999871392 تماس بگیرند و پلیس امنیت اقتصادی تهران را در جریان موضوع قرار دهند.

نظرات

captcha